Tack och lov för ogräs



Visst är det kanske så att man skulle önska att man inte hade något ogräs, men det har en viss terapeutisk och lugnande inverkan. När jag gräver fram alla rötterna  blir jag helt besatt. Där vi bodde innan hade vi kirskål och där kan man tala om långa slingrande rötter som sträckte sig långt, långt ner i jorden. Här har vi knölklockor. Knölklockor förefaller ha små söta rötter men gräver man lite till kommer morotsliknande rötter fram och titta på bilden som jag här har lagt in, nästan lika stor som en liten potatis. Och knölklockor har vi fullt nästan överallt så jag kan gräva och gräva och löper därmed inte någon som helst risk för att gå in i väggen eller känna något annat stressymtom ; ) ja tack och lov för ogräs, betydligt billigare än lugnande läkemedel eller terapeuthjälp.

Kommentarer
Postat av: Christina Linnea

Kirskål kan man använda i sallad eller i alla rätter där man kan ta spenat. Men det här har jag inte hört talas om. Vad kan man laga med de här märkliga knölarna?

2009-04-25 @ 06:21:55
URL: http://ortendahl.blogspot.com
Postat av: Lilith

Ingenting, mig veterligen

2009-04-25 @ 06:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0