Mörker och förmultning


I och med att vintertiden har inträtt är det ljust på morgonen, idag låg det ett tunt lager frost i trädgården.


Även om hösten är här betyder det inte att det slutar blomma i trädgården, här står mina praktfulla höstastrar (för visst är det höstastrar?), de fanns här när vi köpte huset och överlevde även förra årets dräneringsarbeten.


Ursäkta bildkvalitén hade visst lite bråttom i morse, men jag ville ändå lägga upp bilden då jag tycker att det ser ut som om det glöder i hörnet, japansk blodalm har jag hört att den heter men jag är lite osäker.

Visserligen var det ljust när jag åkte hemifrån men när jag kom hem igen gjorde sig hösten påmind


Men jag gillar hösten, på något sätt tycker jag om att se hur livet arbetar, att träden tappar sina blad och man vet att efter förmultningen kommer livet åter. Och jag gillar hösten för jag tycker att man blir så aktiv och glad och det är så mysigt att kunna vara inne och tända en massa ljus. Och luften biter underbart i kinderna.


Utanför vår trädgård står en gatlykta vilket är orsaken till att man ändock kan se lite av trädgården. Jag ser fram emot att pynta trädgården med ljus, får väl köpa några slingor om året. Maken påpekar att vi faktiskt inte bor i USA men jag tycker ljusklädda träd är vackert, tänk bara så fint det är på Liseberg över jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0