Trädgården i september

Ja nu börjar det gå mot höst i trädgården


fast på denna bilden syns det knappt kan jag tycka


järneken har fått sina röda bär


äpplen är färdiga att skördas


och lite päron finns det också


Höstanemoner hör hemma i en hösträdgård


Här växer vindruvorna (eller i alla fall vindruvsbladen) som jag satte i våras. Det dröjer nog innan man kan njuta av druvor.


Det kom faktiskt ett par smultron på plantorna som jag såfrödde i början av året


Stockrosor (även dessa drog jag upp från frön i år, måste säga att jag är lite imponerad) och tomater


Trots att hösten är i antågande fortsätter krassen att breda ut sig






Kommentarer
Postat av: ulla

Jättefina bilder blir det ju!

2009-10-04 @ 14:03:56
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0